Úhrada faktury
Povinností odběratele je dodávku zboží převzít a uhradit fakturovanou částku ve stanoveném termínu (pokud dodávka souhlasí s dodacím listem a faktura je bez závad)
Způsob úhrady faktury je předem dohodnut v kupní smlouvě nebo v objednávce. Nejčastěji jde o bezhotovostní platbu formou příkazu k úhradě, v případě malých částek je možno platit poštovní poukázkou.
Příkaz k úhradě je tiskopis, který dávají peněžní ústavy. Musí být vyplněn přesně (bez opravování), opatřené razítkem a podpisy podle podpisového vzoru, který je uložen v peněžním ústavu.
Tiskopis je buď na úhradu 1 faktury formát 1/3 A4, nebo k úhradě několika faktur – hromadný příkaz k úhradě – formát 2/3 A4.
Úkol č.6
Jste zaměstnáni u stavební firmy BENEFIT, a.s., 140 01 Praha 4, Javorského 10, která uzavřela kupní smlouvu č. 15/93 na r. 94 s a.s. UNION, 417 03 Dubí u Teplic, Lesní 125. Budete čtvrtletně nakupovat skelnou vatu Rotaflex jako tepelnou zvukovou izolaci. Její množství, místo určení, způsob dopravy a železniční stanici máte oznámit Unionu vždy 10 dnů před začátkem čtvrtletí.
Vypracujte odvolávku a přepravní dispozici na 4. čtvrtletí r. 94 na základě těchto údajů:
Prodávající má poslat drahou jako vozovou zásilku
– 20 rolí skelné vaty Rotaflex síly 30 mm na stavbu v Berouně, Pražská 25, železniční stanice Beroun
– 30 rolí skelné vaty Rotaflex síly 40 mm na stavbu ve Zdicích, Nádražní 15, železniční stanice Zdice.
Zprávu o vypravení obou zásilek chcete oznámit telefonicky na číslo 02-322205. Odvolací údaje zvolte podle vlastního uvážení.