3. Objednávka
Je-li kupující spokojen s nabídkou prodávajícího, zasílá mu objednávku, která je základem pro uzavření kupní smlouvy.
Náležitosti:
– název firmy objednávajícího včetně úplné adresy,
– číslo a datum objednávky,
– přesný popis objednávaného zboží,
– množství a cenu (bez daně či s daní z obratu),
– termín a způsob dodání (drahou, poštou, autem prodávajícího),
– způsob potvrzení objednávky prodávajícím (na kopii objednávky, faxem),
– bankovní spojení, telefon, fax, dálnopis,
– podpis objednávajícího (razítko není dle obch. zákoníku podmínkou).
Písemné objednávky mají tuto formu:
– doporučený obchodní dopis
– formulář zasílaný doporučeně
– součást nabídky prodávajícího – např. inzerátu.
Z hlediska stylistického neobsahuje objednávka žádné zdvořilostní fráze, často se upravuje do podoby formuláře, do kterého lze neměnné a opakující se údaje předtisknout.