2. Nabídka
Formy:
– inzerát – musí čtenáře zaujmout, přesvědčit a odpovědět na předpokládané otázky budoucího zákazníka, při širší nabídce může být upraven tak, aby se zájemce nemusel tázat dopisem, ale mohl zaslat zpět část inzerátu
– odpověď na poptávku
– nevyžádaný obchodní dopis
Nabídka jako odpověď na poptávku musí obsahovat odpovědi na všechny dotazy zájemce. Její součástí jsou prospekty, katalogy a ostatní přílohy, o které má potenciální zákazník zájem. Nikdy by neměla být záporná. Správný obchodník by měl vyhovět vždy, pokud žádané zboží nemá, nabídne jiný typ nebo si zboží urychleně obstará, jinak riskuje, že budoucího zákazníka ztratí.
Náležitosti nabídky:
– poděkování za poptávku
– dodávkové možnosti – tzn. druh, jakost a množství zboží
– údaje o cenách
– dodací podmínky – tj. čas a místo plnění, způsob dopravy, úhrada dopravného, způsob balení apod.
– výzva k objednávce